Followers

Monday, February 28, 2011

::imaginasi::

fuck!the word from me!lu orang berdua sedap nampak post entry,gua tak boleh tahan nak henjut gak 1 entry..hahahah..tgn mula gatal-gatal,laptop mula kepanasan,otak kian ligat berpusing berimaginasi!lagu godfather yang dimainkan oleh handphone pinjam gua dengan bantal biru yang setia menemani tidur gua membuatkan gua ingin bersosial dengan lu orang tentang imaginasi.cube seketika lu berhenti bergerak mengikut arus dunia,berhenti sekejap dari membaca ayat-ayat sial gua,berhenti dari makan biskut bergula,berhenti dari ketawa keseorangan,cube lu orang berimaginasi seketika,agak-agak lah apa lu orang imaginasikan tu?tak de?lu orang bukan jenis suka berangan?bukan jenis suka menghabiskan masa dengan berkhayal?bukan jenis mat jenin?
pijak!
 imaginasi,benda seronok doh!tidak kira peringkat umur,semua orang pernah berimaginasi,kanak-kanak memang toplah dengan imaginasi,macam-macam benda yang diimaginasikan,alamak,lu orang dulu-dulu pun selalu gak berimaginasi,kencinglah lu orang tak pernah,lagi kuat gua rasa,yelah,otak tak pernah fikir pape,yang difikir apa yang ditonton,didengar,takkan lu orang masa kanak-kanak dah bual pasal MLM plak,kalau ye gua memang tabik habislah,lu oranglah manusia paling rugi tak pernah merasai zaman kanak-kanak.
cikgu fatimah:siti,awak dah besar nak jadi apa?
siti:saya nak jadi sailormoon cikgu! 
cikgu:**memahami** kenapa awak nak jadi sailormoon
siti:saya nak lindungi bandar dari orang jahat,saya ada kuasa,saya ada tongkat cikgu,pas tu cantik sailormoon ni cikgu.
ali:**menyampuk** sailormoon lembik! dah nak kalah dtg lelaki gagah tolong,kuat pebenda mcm tu!
siti:**marah** ish,kau ni memang nak kena "dengan kuasa bulan akan menghukummu"  
cikgu:**tertekan dengan kuasa bulan**sudah-sudah!kuasa bulan pulak,ni bulan depan kamu ni,cikgu rotan gak sorang-sorang!
 
pergh,kalau gua dapat anak murid macam tu,kompem gua kuarkan rotan jerit "action kame" kat anak-anak murid gua..haha..itu imaginasi kanak-kanak,orang dewasa,remaja mcm gua mestilah berimaginasi tentang masa depan,cinta,kekayaan (bagi gua),kejayaan,wajah isteri/suami dan macam-macamlah,lu orang tak pernah,jgn kencing doh!intergriti ni ada dok dlm diri masing-masing,benda luorang tak dapat lagi mesti lah lu orang dah berangan bagai,betul tak?lainlah lu orang memang somebody perfect yang memiliki segalanya!pijak!
leman:dok,awek ni lawa dok,aku klu dpt ni memang buat bini lah,jaga baik-baik punye,gile ko,ciri-ciri idaman aku tu bai.
suib:ahhh,ko ni,baru mesej dah harok bagai,imaginasi lu ni tinggi sgt,dptkan dulu baru lah fikir lain.
leman:g mam!aku klu dpat dia ni,aku nak cari kerja yang gaji mantap,beli rumah,beli kereta,lepas tu pinang dia terus kahwin,tak payah tunang.
suib:k.o.d..blom pape dah harok bagai ko ni,ko ingat ko nobita yang ada doraemon,sekejap je memiliki semua tu!imaginasi tinggi la ko ni mcm mat jenin!
leman:**ko ni memang haram jadah!sial punye kawan,nak imaginasi sekejap pon tak leh!**
imaginasi di saat remaja atau dewasa,subjek yang dilalui oleh semua orang,bohong la lu orang tak pernah lalui,wajib doh benda ni!benda tak dapat lagi tp imaginasi cukup tinggi!selagi tak dapat lagi tinggi lu orang punye imaginasi betul tak?gua tak nak merepek bagailah,gua pon dah masuk frasa nak berimaginasi bercinta dengan tiz zaqyah dah ni!**perasaan**imaginasi bagi gua oklah asalkan lu tak melampaui batas lah,tak kan dah besar-besar lu orang nak berimaginasi jadi superman?betul tak?dunia putaran pesat ni perlukan imaginasi untuk lu orang lebih kreatif mencorakkan warna kehidupan lu orang,pe cer nak ikut orang je!lu orang imaginasi la sendiri corak hidup lu orang samaada lu nak hidup seperti dunia sekarang yang sudah disetup atau lu orang nak menjadi sesuatu yang unik!create the something different with other person!cuba keluar dari dunia imaginasi yang sempurna bagai macam sial ni!papepun jadilah diri lu sendiri dengan imaginasi lu jgn jadi orang lain!pijak!
 
**sial r imaginasi bermula dengan tiz zaqyah!kenapa bahasa gua agak tak mencarut!fuck!
::masam manis::
 

3 comments:

  1. terbaik la kamu.. imaginasi ku jge ade dlm ni... weeeeee

    ReplyDelete
  2. pudin!!knape kah siti??

    ReplyDelete
  3. ctie:hahahah~~teringat kat ko tu yang letak nama siti,poyo tak jawapan aku!hahahahah~~

    ReplyDelete

TQ bermain tekateki:p