Followers

Thursday, February 24, 2011

dipergunakan!

fuck!ayat biasa gua..bulan yang bersinar indah,ditemani dengan lampu katil yang kerosakan fius berserta kipas yang kian hampir tarikh pelupusan membuatkan tangan gua ligat menaip untuk dipergunakan!seperti seorang murid yang menerima tugasan dari guru begitulah gua yang menerima tajuk dari cik pelangi...c.p,idea gua dtg dlm mimpi dah...hahah..dipergunakan!lupekan tentang makanan tengah hari tadi,lupekan tentang masalah cinta td,cube lu orang fikir sejenak tentang dipergunakan,pernah alaminya?tidak?tak?tak mungkin?sape dia nak pergunakan aku?adakah objek2 penafian ini yang lu orang ingin keluarkan?
sial!
setiap orang pernah dipergunakan doh,lu orang je kadang tak perasan,biasalah,manusia yang sempurna mestilah menafikan cela yang ada pada diri masing-masing!fuck!dipergunakan,fakta yang gua rasa memang berlaku pada setiap orang dan sentiasa berlaku tak kira dimana,tempat kerja,universiti,sekolah,persekitaran dan lain-lain..pe perasaan lu orang bile lu orang dipergunakan?mesti berasap bai,angin 1badan mesti kuar kata-kata indah di bibir lu orang betol tak?
dipergunakan,kat tempat kerja,kalau lu orang nama pon pekrja makan gaji terang-terang lu orang antara mangsa yang paling mudah dipergunakan,gua sendiri pon makan gaji,lagi-lagi kalau lu orang terang-terang menduduki carta pekrja paling bawah dlm skala gaji,serius ckpla,lu orang la calon-calon sesuai untuk jadi kuli batak dlm bhasa kasar atau dipergunakan..bunyi mcm sial,mcm haram,benda bukan fiksyen,gua tak reka,gua tak tiru drama,gua lihat pada mekanisme yang berlaku di sekeliling gua..
 lina: ali,tolong akak isikan form ni boleh tak?lepas tu print,bg kat akak,dah siap nanti tlg kemaskan bilik bos pastu tolong akak update timetable,attendance,dan buatkan kad untuk pekerja baru ye..
ali:eyh,boleh sgt kak,pe slhnye,ali memang bosan pon,tak tau nak buat pe..
lina:akak dah tau,akak tgk ali mcm bosan je tu yang akak minta ali buatkan dan jgn lupe ambikkan kertas yang akak dah print tu bg kat akak,mls plak nak bangun..
ali:ok kak,tak yah bangun kak,ali tlg amekkan sambil berkata dalam hati "sial punye perempuan tua,keje aku dah bnyk ag,ko engat aku tgh goyang kaki pe,haram jadah!" 
pergh,mcm sial,macam haram,lu keje penat-penat dengan gaji yang sejemput lu tolong orang lain lagi yang gaji memang dah beriban,pe cer doh?lu ketiak dah nak berair dia sedap main game,pergh,lagi berangin,betol tak,rasa mau nak pijak je orang mcm tu sambil ckp kata-kata indah!betol?dipergunakan kerana lu makan gaji,lu gaji paling rendah,lu paling bawah dalam organisasi kerja,pe cer?lu dah dibuat mcm sampah,macam barang yang tak de harga,lu tak pernah rasa ke?lagilah kalau lu blaja tinggi,lu kene mcm tu memang rasa mcm tak de gunalah bak kata kawan gua "pe guna mak bapak aku anta belajar sampai 3 tahun tp kerja kene belikan dia goreng pisang,baik gua tak yah belajar,berenti sekolah kerja je kat sini,suruh cuci longkang pon gua tak dehal doh!"
dipergunakan,gua tak nak sentuh di univeristi or sekolah ataupun rumah sewa di kalangan pelajar universiti ataupun kalangan pekerja,benda tu lagi senang dipraktikkan dok..dengan berbaring sambil menyuruh kawan membuang sampah,meniru kerja sekolah kawan,bercinta dan menyuruh ahli kumpulan atau orang lain siapkan assignment lu orang,di universiti atau sekolah benda ni lagi luas dipraktikkan,betul tak,yang lemah akan dipergunakan,yang kuat sentiasa mempergunakan,yang lemah terang2lah loser senang dipergunakan,lu rasa gua ckp mcm hina na?betul pe,gua bg kesat sikit,lu bukan loser,bukan lemah tp  lu sampah sebab lu mudah dipergunakan,hina sial bunyinya..
 lu orang pernah nampk depan mata lu orang seseorang dipergunakan?mestilah pernahkan,tak pernah lu memang suck la,baik matilah kalau realiti lu tak blh lihat!bohong jika tidak pernah melihat,dipergunakan berada di mana mana siap ada iklan lagi "silalah gunakan saya" itu lu nak ckp lu tak pernah tgk...memang sial..
En Arbak:saya ada seorang anak yg berkawan dengan sorang cina,cina ni bapak dia memang kaya,anak saya sendiri bekerja dengan bapak kawan dia.
ali:wau,mesti besar gaji anak pak cik tu ye..
En Arbak:besar memanglah tp buat pe kalau dipergunakan bangsa lain.
ali:kenapa plak pak cik?apa sebabnya?
En Arbak:bapak cina tu ade perniagaan nak suruh anak dia yang uruskan tp anak dia ni memang thp stupid like a cow..so dia gunakan anak pak cik,dia hantar ke sekolah malam untuk belajar uruskan perniagaan,ambik dan hantar serta tanggung pembelajaran lepas tu kne kerja seumur hidup dengan dia bantu anak dia uruskan perniagaan..
ali:oklah tu pak cik,dpt ilmu untuk uruskan perniagaan.
En Arbak:memang betul,tp anak dia yang bodoh tu buat pe?hari2 klua berjalan mcm samseng,anak aku kerja macam nak mati,buat tu buat ni untuk seumur hidup demi kesenangan dia tanpa bantuan dia siap ada yang perhatikan gerak laku anak pak cik lagi.
ali:erm,sabarlah pak cik,dunia pak cik...

dipergunakan!gila la...kadang-kadang gua kesian bila tgk orang dipergunakan tp apa gua boleh buat seyh,gua sendiri kdg kala dipergunakan,lu kene fhm istilah dipergunakan dgn tolong,2 benda yang berbeza k,tolong,lu terbuka hati tp dipergunakan lu tak rela tp kene buat gak,bg gua,gua tak boleh berlari 100 km dr benda ni,gua terpaksa ikut rentak dunia sekarang yang mengejar kesempurnaan yang menjadikan sistem kehidupan kita berkasta,membezakan seseorang melalui pangkat,harta dan kekuatan,dunia sekarang dunia perkelasan yang tinggi,lu lemah,lu bodoh,lu baik sgt memang lu mudah jd mangsa dipergunakan..sial la,haram jadah,kita tak boleh ubah pe?lu nak ubah pe?lu nak ubah pemikiran setiap orang?lu tau tak telinga setiap orang berbeza begitu jugalah dengan sikap setiap orang,nak tak nak lu kene try kuatkan diri lu agar tak mudah untuk lu dipergunakan..gua tak nak merepek bnyak2lah,lu perhatikan dunia sekeliling yang pesat berputar,lu rasa lu mampu tak lawan arus putaran tu?tak?so,lu ikut jelah sistem-sistem yang terhasil dari letusan dunia sempurna sekarang yang memang fuck!bg gua,gua enjoy je,gua lynkan je walaupun kdg2 gua rasa nak berteriak di tengah orang ramai untuk cuba memberhentikan putaran dunia sempurna ini.

 **people are not perfect except when they smile
by masam manis

No comments:

Post a Comment

TQ bermain tekateki:p