Followers

Tuesday, February 15, 2011

duit!

fuck kata-kata aluan dari aku,pergh!aku mendahului carta dalam blog ni!ketagih sial gua ni!first aku nk bermadah pasal duit?gila pe dunia sekarang dunia berbayar doh..ko tak de duit ko kena pijak ko tak de duit ko tak de kawan,ko tak de duit ko mcm sampah!sial tak bunyinya!ni mekanisme letusan dari dunia sekarang doh!aku sendiri gile duit!bohong la korang kata tak gile duit!klu ye korang ckp mcm tu aku nak ckp 1 je fuck!penipu!

 duit sekarang adalah segalanya..korang nak buat pe sume pakai duit dok!kawan aku nak parking motor pon siap ckp "gile ko,seringgit boleh beli air teh doh dari aku bayar parking moto" sori dok pakai ayat lu...haha...duit segalanya..dulu bolehla ckp duit tak penting yang penting budi bahasa dan sopan santun...cube sekarang lu orang pakai ayat tu time jumpa bakal mak mertua lu orang,kompem-kompemla kene reject.
A:awak ada apa yang boleh bagi pada anak saya?
B:saya tak de pape yang ada hanya budi bahasa je..
A:apa!budi bahasa?hei,budak tadika pon reti main PSP,awak nak boleh beli PSP pakai budi bahasa tak?
B:memang tak boleh mak cik tp kerajaan sendiri suruh kite berbudi bahasa itu bermakna duit bukan segalanya,betol tak mak cik?
A:awak ni pandai,betol,diorang buat iklan tu pun pakai budi bahasa,mana pakai duit.awak nanti merisik anak saya pakai budi bahasa jelah ye,mas kahwin pun pakai budi bahasa k.
B: dalam hati "pergh,pedas sial aku rasa"
korang boleh lihat sendiri,duit skrg memang penting dok..mcm oksigen yang kita hirup..tak de duit korang dilihat mcm anjing je..gua akui duit penting,memang penting tp tak delah sampai harok macam tu...pasal duit gak orang boleh tertipu.korang pernah dgr tak orang MLM berbual?mcm ci dok!
penipu:korang keje apa sekarang?
ditipu:kerja kilang je..
penipu:kerja kilang gaji berapa?
ditipu:tak banyak adelah dlm rm 800 sebulan.
penipu:rm 800?boleh hidup ke?
ditipu:bolehlah,cukup2 mkn je
penipu:tgk mcm aku,x kerja,duit dlm bank beribu-ribu,siap pakai kereta besar lagi,import tau,minyak tiap 30 minit isi..
ditipu:pergh,bnyak duit ko,apa rahsia?
penipu:korang join bwh aku,byr rm **** cari 3 orang je,korang boleh dpt income mcm aku,baik tak?
ditipu:rm ***** bnyak tu,tak mampu.
penipu:korang ni bodohlah,apa guna bank2 kat Malaysia ni,buat loan la,nanti aku tolong..benda senang beb,atas aku sekarang dah buat bangunan rm 16 juta bayar cash tau sebab untung dgn benda ni.kerja senang cari orang je siap boleh beli bangunan harga rm 16 juta siap byr cash.
ditipu:pergh,ok gak,tolong aku eyh!


rasa bodoh sial,terang-terang kene tipu,gile apa beli bangunan bayar cash,berapa guni sial dia nak bawak duit tu...mcm haram..yang dgr siap boleh sound gua lagi,benda ni betol...pergh..korang dah harok duit sgt pe sampai senang kene tipu..anak sedara wa yg baru lahir pon boleh ckp ko bodoh lah klu dia boleh ckp,mudah percaya kata penipu mcm anjing la sial!bak kata mak aku la "hidup jgn sampai jd hamba duit"..gua setuju beb..korang dah jd mcm hamba duit sampai buta jantung tak boleh menilai anjing dgn babi..memang duit penting tapi kita berusaha setakat yang kita mampu sudah,kalau dah itu rezeki kita selepas ikhtiar,kita bersyukur jelah...aku pon bukan bnyak duit tp berusaha untuk berduit...relaks sudah,dunia berbayar yang kita hidup sekarang memang perlukan duit tapi jgn sampai terdesak sudah..dunia berbayar yang terhasil ni berlaku ikut perubahan waktu,betul tak?berusaha lah untuk berduit tp jgn harok sampai mudah kene tipu..ok dok...sorilah klu korang terasa..benda ni fleksible berlaku dpn kornea korang,btol tak?

**gila duit jgn sampai jd hamba duit sudah!fuck!
**by masam manis
 

1 comment:

TQ bermain tekateki:p